Zasady funkcjonowania w czasie COVID-19
Zasady funkcjonowania hotelu „Pałac Lucja” w czasie COVID-19:
1.Na terenie obiektu ta na zewnątrz istnieje obowiązek noszenia maseczki ochronnej (oprócz pokoju hotelowego).
2.Na recepcji jednoczesno może przebywać tylko 1 osoba.
3.Przy wyjściu do recepcji konieczna dezynfekcja rak.
Przy zameldowaniu do hotelu koniczny jest pomiar temperatury. Zameldowane do hotelu tylko osoby zdrowej w których temperatura nie przekracza 38oC oraz nie wykazują innych objawów takich jak: kaszel, katar, duszności, problemy z oddychaniem. W przypadku podejrzenia lub stwierdzenia oznak zakażenia korona wirusem zostanie zastosowana „Procedura postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia korona wirusem”.
4.Bezwzględny zakaz przebywania w hotelu nie zakwaterowanych osób.
5.Na terenie obiektu jest konieczne zachowanie dystansu społecznego minimum 1,5 m odległości osoby od osoby.
6.Zameldowanie osób do hotelu odbywa się tylko od godziny 14:00 do godziny 21:00.
7.Od godziny 22:00 na terenie całego obiektu obowiązuje cisza nocna.
8.Na terenie całego budynku hotelu obowiązuje całkowity zakaz palenia.
9.Rutynowe sprzątania pokoi odbywa się jedynie na życzenie klienta.
10.Recepcja czynna w godzinach 07:00-10:00 (wymeldowanie) oraz 14:00-21:00 (zameldowanie). W czasie pracy odbywa się bieżące dezynfekowanie, blatu recepcyjnego (po każdym gościu), klamek, poręczy, uchwytów, długopisów oraz innych, często dotykanych powierzchni.
11.W czasie pobytu prosimy o samokontrole stanu zdrowia. W przypadku pogorszenia w stanu zdrowia (stwierdzenie oznak COVID-19) gość obowiązuję się do niezwłocznego pozostania w pokoju ta informowania o zaistniałej sytuacji pracownika recepcji hotelu pod nr tel. +48774398473 oraz stacji sanitarno-epidemiologicznej +48 222 500 115. Zostanie uruchomiona „Procedura postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia korona wirusem”.
12.W związku z zagrożeniem wirusem SARS CoV – 2 hotel ograniczył wszystkie usługi gastronomiczne, w tym śniadania.
13.W pokojach hotelowych się znajdują maseczki ochronne dla każdego gościa oraz nadana możliwość do samodzielnego przygotowania gorzących napojów. W trosce o bezpieczeństwo wszystkie naczynie jest jednorazowe (wykonane z materiałów innych jak plastyk) ta zapakowane.
Od dnia 14/02/2021 stosowane następne procedury bezpieczeństwa w związku z wirusem SARS CoV – 2
1.Ustalany maksymalny stopień wykorzystania miejsc noclegowych na poziomie 50% pokoi znajdujących się w naszym obiektu.
2.Działa bezwzględny zakaz przebywania w hotelu nie zakwaterowanych.
3.Na terenie hotelu umieszczono dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dostępne dla gości.
4.W każdym pokoju się znajduje „powitalna” maseczka ochronna dla każdego gościa, w razie potrzeby każdy gość może kupić dodatkowa maseczkę w recepcji.
5.Usunięte zostały gazety, ulotki oraz innych materiały do wspólnego korzystania.
6.W pomieszczeniach wywieszone sanitarnohigieniczne instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek oraz maseczek
7.Zapewniono sprzęt i środki oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy oraz zapełniono wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a gośćmi (minimum 1,5 metra).
8.Ograniczono do minimum czasu przebywania gościa przy recepcji oraz w holu recepcyjnym może przebywać 1 osoba (lub osoby z 1 gospodarstwa domowego) konieczne jest zachowanie dystansu społecznego (minimum 1,5 m odległości osoby od osoby).
9.Bieżące dezynfekowanie, ogólnych toalet, blatu recepcyjnego (po każdym gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni.
10.Precyzyjne dozowanie profesjonalnych środków myjących.
11.Ograniczenie rutynowego sprzątania pokoi, które powinno się odbywać jedynie na życzenie klienta. Sprzątanie odbywa się bez obecności gościa w pokoju.
12.Po każdym kliencie prowadzone rutynowe sprzątniecie pokoju i dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki oraz gruntowne wywietrzenie pomieszczenia. Pokój można ponownie wynająć po zakończeniu dezynfekcji ta wywietrzeniu.
13.Personel sprzątający wyposażony i przestrzega używania jednorazowej maseczki, rękawiczek, a w razie potrzeby jednorazowego fartucha z długim rękawem. Pościel i ręczniki prane w temp. min 60º C z dodatkiem detergentu. Prane i dostarczane w reżimie sanitarnym.
14.W łazienkach ogólnodostępnych dostępne do używania tylko jednorazowe ręczniki papierowe.
15.Możliwość korzystania z suszarek nadmuchowych oraz suszarek do włosów w łazienkach pokojowych po spełnieniu następujących warunków:
- zameldowani goście są z tego samego środowiska ( pomieszczenie sanitarnohigieniczne nie będzie udostępniane innym gościom hotelowym),
- łazienka pokojowa zostanie gruntownie sprzątnięta i zdezynfekowana po wymeldowaniu gości ze szczególnym uwzględnieniem najbliższego otoczenia suszarki nadmuchowej tj. umywalka wraz z armaturą, podłoga, jak również bliskie powierzchnie, w tym również sama suszarka.
16.Zabezpieczamy systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń hotelu, w wyznaczonych zakresach czasowych.
17.W związku z zagrożeniem wirusem SARS CoV – 2 hotel zawiesił realizacje wszystkich usług gastronomicznych (nie serwujemy żadnych posiłków, w tym śniadania) oraz możliwość korzystania z Sali konferencyjnej ta pokoju zabaw. Hotel w trakcji zmiany przepisów pozostawia prawo do zawieszenia lub ograniczenia usług, które zwiększałaby zagrożenie gości oraz personelu hotelu.
18.Wyznaczony i przygotowany pokoj, w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
19.Na recepcji zostały umieszczany numery telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
20.Informowanie wszystkich gości oraz potencjalnych klientów hotelu/obiektu/pensjonatu o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych w związku z wirusem SARS CoV - 2 w hotelu odbywają się przy zameldowaniu oraz udostępniono na stronie internetowej www.palac lucja.pl.
21.Na terenie obiektu zalecamy jest mierzenie temperatury ciałą (możliwa jest samokontrola gości w zakresie pomiaru temperatury – termometr dostępny w recepcji).
22.Pry zameldowaniu jest konieczne przeprowadzenie pomiaru temperatury przez pracownika recepcji na danej zmianie za pomocą termometru bezdotykowego.
Procedura postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia korona wirusem
1.W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, gość nie powinien zostać wpuszczona na teren obiektu. Powinien zostać poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego, celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
2.Jeśli gość mieszka w hotelu/ obiekcie/pensjonacie – czasowe odizolowanie go w dedykowanym pomieszczeniu, powiadomienie dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
3.Ustalenie listy pracowników oraz klientów (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w części/częściach obiektu, w których przebywał klient i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
4.Wstrzymanie przyjmowania gości, powiadomienie właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i stosowanie się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze hotelu
-
Pracownicy powinie zachować bezpieczeństwo pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w zakładach pracy minimum 1,5 m).
-
Podzielenie zmian pracy w celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników przebywających w danym momencie na terenie hotelu, stosownie do możliwości.
-
W tym samym czasie ze wspólnych obszarów szatni mogę korzystać tylko 1 pracownik. Obsługa hotelu wyposażona w środki ochrony indywidualnej, w tym maski lub przyłbice, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji rąk, a także nieprzemakalne fartuchy z długim rękawem, do użycia w razie potrzeby.
-
Zalecenia dla pracowników:
-
Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem.
-
Nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków.
-
Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane 1,5 metra).
-
Regularnie często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
-
Podczas kaszlu i kichania zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce.
-
Starać się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
-
Dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurka.
-
Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
-
Unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.
-
-
Zapewniać nietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.
-
Spotkania i narady wewnętrznych przeprowadzane przy otwartych oknach z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 1,5 m); preferowany kontakt telefoniczny oraz mailowy.
-
Ograniczenie korzystania przez pracowników z przestrzeni wspólnych, w tym:
-
Dla każdego pracownika wprowadzony różne godziny przerw,
-
ze wspólnych obszarów w danym czasie mogę korzystać tylko 1 pracownik.
-
-
Nie angażowanie w bezpośredni kontakt z klientem osób powyżej 60.r.ż oraz przewlekle chorych.
-
Obowiązek stosowania przez dostawców hotelu środków ochrony osobistej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
-
Przygotowano procedura postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia i skuteczne poinstruowano pracowników.
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem u pracownika/obsługi
-
Obowiązek zapoznania personelu hotelu odnośnie wprowadzonego protokołu związanego z wirusem SARS CoV-2 (przekazanie najważniejszych wytycznych i obowiązków w tym zakresie).
-
Pracownicy i obsługa hotelu poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
-
Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach gis.gov.pl lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
-
W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem zostanie niezwłocznie odsunięty go od pracy i odesłany transportem indywidualnym do domu. Niezwłocznie zostanie wstrzymane przyjmowanie klientów, powiadomiona właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
-
Pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób.
-
Ustalony obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
-
Stosuje się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
-
W Obiekcie hotelowym jest wydzielone pomieszczenie do czasowego odizolowania osoby w przypadku podejrzenia u osoby zakażenia korona wirusem, wyposażone w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekujący.